Het hele karakter van Missie enzovoorts kwam op mij over als: Wij als NCRV moeten ook zo nodig.... Een beetje "would be-gevoel" dus. Ik vond het dus ook tenenkrommend om te zien, en heb het dus niet volledig gezien, die serie.
Er IS dus helemaal geen overeenkomst. Het was een spelprogramma waarbij ze vergeten zijn de essentiële onderdelen van WIDM over te nemen. Als je zo nodig wil, NCRV, neem dan het volledige concept over, en dus ook de elementen die WIDM de moeite waard maken om te volgen.
Ik heb niet gezegd dat het door mij als opvolger van WIDM werd gezien, het is slechts op hetzelfde tijdstip en zender als WIDM ingepland door de netmanager, en dat is toch heel iets anders. Wellicht dat men erop gokte hetzelfde publiek als van WIDM ermee te bereiken?
Dat laatste kon namelijk niet, omdat het spannings-element, de verrader, de mol, erin ontbrak. Daarom kan missie Antarctica de toets der vergelijking met WIDM niet doorstaan, en zeker niet kwalitatief.
Ik heb dan ook niet voor niets geschreven: ''een slap aftreksel van WIDM", dat betekent in eenvoudig Nederlands, dat men wellicht een poging heeft ondernomen het programma op WIDM te laten lijken qua opzet, maar dat men daar in mijn ogen duidelijk NIET in is geslaagd.
Met WIDM-ogen naar het programma kijken, levert dan ook alleen maar teleurstellingen op.