Poll

Wat vind je van 'De bende van zes'?

leuk! Zo wordt het spel niet saai
16 (50%)
Niet leuk! Zo krijgen de andere spelers geen eerlijke kans
8 (25%)
Ze moeten zelf weten wat ze doen
8 (25%)

Totaal aantal stemmen: 32

Auteur Topic: De bende van 6  (gelezen 24387 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: De bende van 6
« Reactie #20 Gepost op: 3-04-2004, 11:07:21 »
Trail ;) and error fase van het implementatietraject.  :)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2004, 11:10:17 door Castor_en_Pollux »

Offline Mikey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De bende van 6
« Reactie #21 Gepost op: 3-04-2004, 11:39:11 »
Haha, ik vind 't wel gaaf en had het idd ook verwacht. Degene die ze eruit willen stemmen zijn ook niet mijn favorieten, hoewel ik verwacht dat Maartje met haar kennis een goede kans maakt om erin te blijven, ook al zit ze steeds bij de retourkandidaten.

We zullen zien hoe het gaat, het is leuk om dat groepsproces te zien.

Offline Oepiel

  • Forumlid
Re: De bende van 6
« Reactie #22 Gepost op: 3-04-2004, 13:17:48 »
Van de ene kant een beetje zielig voor de wat ouderen  :\'( van de andere kant heet het niet voor niets een SPEL  ;) en horen dit soort dingen er nou eenmaal bij, men moet dat niet te persoonlijk opvatten!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: De bende van 6
« Reactie #23 Gepost op: 3-04-2004, 13:20:46 »
ach de bende zal zich zeer binnenkort moeten gaan opdelen in subbendes...  ;)

Offline fireman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • waar rook is is vuur...
Re: De bende van 6
« Reactie #24 Gepost op: 3-04-2004, 16:04:21 »
Het is slim van de NCRV om dit de bende van 6 te noemen, en de schijn te wekken dat deze bende er alles aan zal doen om vooral maar niet elkaar eruit te stemmen.
Hierdoor behoud het spel zijn charme. Ik denk dat er bewust is geknipt in de opnames om te doen lijken dat deze bende de anderen er zo snel mogelijk uit willen hebben. Hiermee bereiken ze dat je als kijker mee gaat voelen met de bende of symathie krijgt voor de rest, om toch vooral maar weer volgende week te gaan kijken wat of wie er nu weer uit wordt gestemd.
Volgens mij worden de bende leden nu wel erg negatief afgeschilderd. Ben benieuwd hoe het zal lopen als alleen de bande over zal blijven...dan is het toch een kwestie van overleven voor een ieder en misschien zullen er dan wel weer verschillende "valse" afspraken onderling worden gemaakt.

Voor mij blijft KIM nog steeds favoriet ::)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De bende van 6
« Reactie #25 Gepost op: 3-04-2004, 17:12:22 »
Pfff complot.....beetje vergezocht allemaal...
Wat gebeurd is een wezelijk onderdeel van het groepsproces, waarbij de contactfase is geweest en de doel-intergratie fase is geimplementeerd...
oftewel; men kijkt naar medestanders en houd daarbij het doel voor ogen...hoe bereik ik wat zo effectief en efficient mogelijk....


Jij bent socioloog zeker?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline reddie

  • Forumlid
Re: De bende van 6
« Reactie #26 Gepost op: 4-04-2004, 12:02:01 »


Jij bent socioloog zeker?

volgens mij militair hahaha
en je hebt gelijk maria is toppie!!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: De bende van 6
« Reactie #27 Gepost op: 4-04-2004, 15:36:06 »
het is mijns inziens helemaal niet gezegd, dat je er niet uit kan vliegen als je tot de bende van 6 behoort. Arjan had net zoveel kans de laatste keer om in de laatste ronde af te vallen.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline hakuna_shida

  • Erkend Insider
Re: De bende van 6
« Reactie #28 Gepost op: 4-04-2004, 19:01:26 »
Bende van 6 pure vertrouwens kwestie lijkt mij, maar zeker geen 100% garantie toch????  :-X

Offline miepie11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De bende van 6
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2004, 21:44:49 »
Ik vind die bende van 6 wel slim, je moet toch op de een of andere manier overleven!! Maar ik vraag me wel af waarom Maria dan op Suus gestemd heeft?? Die heeft zich dan niet helemaal aan de 'bende-afspraken'gehouden. Of heeft ze dat gedaan omdat ze wist dat de rest toch wel op Jaap (of Maartje/Yvonne) zou stemmen en het anders wel heel erg zou opvallen?

Offline supercar

  • Forumlid
Re: De bende van 6
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2004, 22:12:53 »
 >:D

De bende van 6... Dat is toch een puik idee!
De mensen die niet in deze 'bende' zitten, worden zo lekker onder druk gezet om meer te presteren! Dit houdt het alleen maar spannend toch!
En wees nou redelijk 'die' Maartje past toch niet in 'de bende van 6'!

Offline aahpa

  • Forumlid
Re: De bende van 6
« Reactie #31 Gepost op: 4-04-2004, 23:11:10 »
De enige kans om te overleven. Het geluk wat er ook nog eens bijkomt kan het complot geheel teniet doen. Ik verwacht dat per uitzending wel andere samenzweringen zullen ontstaan. Het leek of Peter de aanstichter was. Echt iets voor een agent. Wat zullen zijn collega's wel niet denken. Daarnaast was het indrukwekkend om te zien dat de kinderen nagenoeg allemaal achter een vrouw gingen zitten. Dat doet je toch wel wat. Straatkinderen die de moederliefde moeten ontberen. Combinatie tussen cultuur en spel waren perfect. Het blijft een spel en je moet slim zijn om de top te mogen beklimmen.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De bende van 6
« Reactie #32 Gepost op: 9-04-2004, 16:33:38 »
Ik vind 't juist prachtig om dit soort ontwikkelingen te zien! Complotten (of hoe je deze bende ook wilt noemen), maken programma's met zulke stemmingen tot wat ze zijn. En bovendien is 't hier ook nog niet eens dat je door complotten te smeden je eigen positie zeker kunt stellen, want die hangt ook van je eigen prestaties bij de selecties en de retourstrijd af. 't verkleint alleen de kans dat je zelf in de retourstrijd terecht zult komen. Wie zou daar nu niet aan mee willen doen? Ik had 't wel geweten hoor als ik gevraagd werd mee te doen!  ::jaja::

Maar ik vraag me wel af waarom Maria dan op Suus gestemd heeft?? Die heeft zich dan niet helemaal aan de 'bende-afspraken'gehouden. Of heeft ze dat gedaan omdat ze wist dat de rest toch wel op Jaap (of Maartje/Yvonne) zou stemmen en het anders wel heel erg zou opvallen?

Dat vond ik ook wat vreemd. Als ik 't me goed herinner was er nog iemand van de bende van 6 die niet op Jaap stemde. Zou dat zo afgesproken zijn, omdat 't wel erg toevallig (en daarmee zou opvallen) zou zijn als er 6 stemmen voor Jaap waren? Dat zou iig wel 'n slimme zet zijn van de bende.  ::ok::

Offline gympie

  • Forumlid
  • Laat me met rust!!
Re: De bende van 6
« Reactie #33 Gepost op: 9-04-2004, 18:39:52 »
 ???  Wat gaat die bende ons vanavond brengen??? Hoop dat ze voor wat spanning en sensatie zorgen. Als het te lief en te soft wordt ben ik MK-fan af...   >:D

Kandidaten, zet hem op!  ::zwaai::

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: De bende van 6
« Reactie #34 Gepost op: 10-04-2004, 00:18:48 »
ach de bende zal zich zeer binnenkort moeten gaan opdelen in subbendes...  ;)
Daar ben ik erg benieuwd naar.. als Jaap dr uit gaat zijn ze nog maar met zn zessen.. toch? Hm, nja ik hoop 't zo niet dat íe dr uitgaat maar 't hij gaat ws toch naar die retour strijd volgende week.

Opzich vind ik 't wel jammer maar ook wel begrijpelijk, die bende van 6. Maar dat ze eerst Jaap dr uit stemmen en dan helemaal gaan omhelzen.. neh.. Je kan iig niet iemand rechtstreeks naar Nederland toesturen door zo'n 'complot' dus wat dat betrefd..
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline mereltje

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • rust kan je redden
Re: De bende van 6
« Reactie #35 Gepost op: 10-04-2004, 09:22:36 »

Daar ben ik erg benieuwd naar.. als Jaap dr uit gaat zijn ze nog maar met zn zessen.. toch? Hm, nja ik hoop 't zo niet dat íe dr uitgaat maar 't hij gaat ws toch naar die retour strijd volgende week.

Opzich vind ik 't wel jammer maar ook wel begrijpelijk, die bende van 6. Maar dat ze eerst Jaap dr uit stemmen en dan helemaal gaan omhelzen.. neh.. Je kan iig niet iemand rechtstreeks naar Nederland toesturen door zo'n 'complot' dus wat dat betrefd..

Natuurlijk omhels je iemand! Dat je iemand eruitkegelt voelt heus niet tof ofzo!!!! Maar het is een onderdeel waar je niet onderuit kan!!!! En wat denk je zelf...Dat je na 2 weken 24 uur per dag op elkaars lip...geen band met elkaar hebt?????
Natuurlijk wel!!!! Alleen je moet wel kiezen wie je naar huis wil hebben...En dan kies je degene waar je het minst mee hebt op dat moment...Dat betekent niet dat je niks met iemand hebt!!!!!

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De bende van 6
« Reactie #36 Gepost op: 10-04-2004, 12:23:11 »
Natuurlijk omhels je iemand! Dat je iemand eruitkegelt voelt heus niet tof ofzo!!!! Maar het is een onderdeel waar je niet onderuit kan!!!! En wat denk je zelf...Dat je na 2 weken 24 uur per dag op elkaars lip...geen band met elkaar hebt?????
Natuurlijk wel!!!! Alleen je moet wel kiezen wie je naar huis wil hebben...En dan kies je degene waar je het minst mee hebt op dat moment...Dat betekent niet dat je niks met iemand hebt!!!!!

Dat zal wel zo zijn mereltje, maar dat zien wij niet. Wij zien alleen 6 mensen tegen Jaap samenzweren en hem vervolgens omhelzen. Natuurlijk weet iedereen dat er geknipt en gemonteerd wordt, maar we kunnen thuis toch alleen maar afgaan op wat we zien :)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: De bende van 6
« Reactie #37 Gepost op: 10-04-2004, 12:38:31 »
Als je samenspant is het niet meer dan logisch met de mogelijke tegenzetten rekening te houden. Jaap heeft heeft de(onder het topic Jaap) genoemde mogelijkheid. Zolang hij niet het idee heeft van allen tegen 1 zal hij daar minder snel gebruik van maken.

Offline gympie

  • Forumlid
  • Laat me met rust!!
Re: De bende van 6
« Reactie #38 Gepost op: 10-04-2004, 13:20:39 »
 ???   Een samenzwering binnen de bende van zes???  Is wel een enorme valkuil voor Maria en Peter. Vinden ze elkaar écht zo leuk??? Of zijn alle mogelijke beelden en uitspraken bij elkaar gezet???   ??? 
Wel lekker smeuig, als er een stelletje ontstaat...  ::tandpastasmiley::  Goed voor de kijkcijfers!!!  ::trots::
Ik blijf kijken, in elk geval!  ::zwaai::

Offline terschelling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De bende van 6
« Reactie #39 Gepost op: 10-04-2004, 13:29:30 »



Opzich vind ik 't wel jammer maar ook wel begrijpelijk, die bende van 6. Maar dat ze eerst Jaap dr uit stemmen en dan helemaal gaan omhelzen.. neh.. Je kan iig niet iemand rechtstreeks naar Nederland toesturen door zo'n 'complot' dus wat dat betreft..

heb al de reacties gelezen en snap de standpunten, maar ik vond het echt verschrikkelijk slijmerig om te zien dat iedereen Jaap ging omhelzen, voor mij als kijker was het erg nep deze reactie.